
Lavazza
Kiedy powiemy włoska jakość, czy też wyobrazisz sobie kawę Lavazza? Nie jesteś sam. Z dwudziestu milionów rodzin, które we Włoszech kupują kawę, podobno 16 milionów z nich wybiera produkty z pod marki Lavazza.
Legendarna kawa powstała w małym sklepiku
Historia tej znakomitej kawy zaczęła się pisać już w 1894 roku, kiedy handlowiec i ojciec dziewięciorga dzieci Luigi Lavazza kupił mały sklep wielobranżowy Paissa Olivero, w starej części Turynu, gdzie założył własny sklep. W sklepie Luigi sprzedawał prawie wszystko, począwszy od mydła aż po kawę…, którą można było również wypić na miejscu. Przez kolejne lata sklep Luigiego Lavazzy funkcjonował coraz lepiej, przełomowym momentem w rozwoju firmy stało się wprowadzenie nowej, nigdzie wcześniej nie wykorzystywanej metody parzenia kawy z ziaren różnych gatunków. Przedstawił zupełnie unikatowy i nowy smak kawy.
Już po dwudziestu latach od swego założenia kawa Lavazza zaszeregowała się do liderów na rynku. W wieku 74 lat Luigi przekazał swe udziały trzem synom, którzy mu obiecali, że firma Lavazza na zawsze pozostanie w rękach rodziny.
Uczciwe rolnictwo i jakość pierwszej klasy
Od Brazylii, Kolumbii, przez Gwatemalę, Costa Ricę, Honduras, Ugandę, Indonezję, Wietnam, aż po Stany Zjednoczone i Meksyk. Lavazza importuje ziarna z całego świata, przy czym kładzie nacisk na rolnictwo nienaruszające równowagę ekologiczną i kontroluje jak jakość kawy, tak również środowisko naturalne i warunki robocze miejscowej społeczności.
Luigi Lavazza zmarł w 1949 roku i zostawił po sobie dobrze prosperującą firmę rodzinną, którą obecnie kieruje już czwarta generacja rodziny Lavazzich. Wyśmienitą kawą można się delektować na przykład w legendarnej kawiarni Lavazza, która została otwarta w 1996 roku w Turynie w tym samym miejscu, gdzie Luigi w 19 wieku rozpoczął swój handel z kawą.
Dziś kawa Lavazza przedstawia 45% udziału na światowym rynku kawy i 75% udziału całkowitego zużycia w domach. Firma zatrudnia ponad dwa tysiące osób i jej dzienna produkcja regularnie osiąga 370 ton.

